נתניהו מסכם את המבצע בעזה: "ביצוע מושלם"

שלמה ריזל No Comments on נתניהו מסכם את המבצע בעזה: "ביצוע מושלם"

ראש הממשלה נתניהו על סיום המבצע בעזה: "בהפתעה מוחלטת וביוזמה מתמשכת סיכלנו את כל צמרת הג׳יהאד האיסלאמי בעזה. השמדנו 17 מפקדות של הג׳יהאד, חיסלנו עשרות מחבלים, פגענו במצבורי רקטות וטילים, סיכלנו חוליות נ״ט ועוד"

צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לסיום מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה וסיכם" "סיימנו אמש בהצלחה חמישה ימי לחימה מול ארגון הטרור של הג׳יהאד האיסלאמי. לפני תחילת המבצע, ההנחיה שנתתי יחד עם שר הביטחון לצה״ל ולשב״כ, הסתכמה בשתי מילים: ״יוזמה והפתעה״. בירכתי אתמול את הרמטכ״ל ואת ראש השב״כ גם כן בשתי מילים: ״Well done״. והביצוע אכן היה מושלם. בהפתעה מוחלטת וביוזמה מתמשכת סיכלנו את כל צמרת הג׳יהאד האיסלאמי בעזה. השמדנו 17 מפקדות של הג׳יהאד, חיסלנו עשרות מחבלים, פגענו במצבורי רקטות וטילים, סיכלנו חוליות נ״ט ועוד.

נתניהו הוסיף: "במשך חודשים, מאז הקמת הממשלה, אני חוזר ואומר: מי שפוגע בנו, מי שמנסה, ומי שינסה לפגוע בנו – דמו בראשו. היום אויבי ישראל, בעזה והרבה מעבר לעזה, יודעים שגם אם הם מנסים להתחבא, אנו יכולים ואנו נכונים להגיע אליהם בכל עת. הכרה זו התחזקה באופן משמעותי במבצע ״מגן וחץ״. שינינו את המשוואה.

"אני מבקש להודות למפקדים, לחיילים ולחיילות צה״ל, לאנשי השב״כ על הפעילות החשובה בהגנה ובהתקפה. ולכם – אזרחי ישראל, ובייחוד לתושבי העוטף, תודה על הגיבוי והעמידה האיתנה שלכם שאיפשרו לנו להצליח במבצע חשוב זה.
במהלך המבצע, כולל אתמול בלילה, עמדתי בקשר שוטף עם ראשי הרשויות בעוטף, כדי לטפל בבעיות המיגון, בעיות ברענון, בעיות נוספות. אני מבקש להודות למנכ״ל משרדי יוסי שלי, על העבודה המסורה".

לאחר מכן, התייחס נתניהו לנושאים אחרים: "ומההישגים בביטחון להישגים של הממשלה בתחומים אחרים, של שיתוף פעולה מלא של כל שרי הממשלה, אני מבקש להודות להם. ראשית, להישגים בכלכלה. באחת התקופות המאתגרות לכלכלה העולמית בשנים האחרונות, סוכנות הדירוג המובילה בעולם S&P, שבה ואישרה את דירוג האשראי החיובי והגבוה של ישראל.

"ואני אומר: זאת הבעת אמון ברורה במדיניות הכלכלית החשובה והנכונה שאנו מובילים. אני מברך את שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳, על הישג חשוב זה. אני לא אומר זה מן השפה אל החוץ, אני חושב שהמאמצים שאנחנו עושים בחודשים האחרונים, חודשים מאוד מאתגרים בכל הבחינות, אני חושב שההישג הזה ראוי לציון מיוחד, ואין כמו השוק שאומר את דברו.

"בשבועות הקרובים אנחנו נעביר את תקציב המדינה בכנסת ואת חוק ההסדרים שנלווה אליו, כדי להמשיך את המאמצים שלנו לחיזוק הכלכלה ואת המאמצים שלנו למאבק ביוקר המחייה. המאמצים הללו כוללים עידוד תחרות או מלחמה בבירוקרטיה להורדת מחירים. בשבוע שעבר ביקרתי באחד מ-50 הסניפים הראשונים של רשת השיווק הבינלאומית ״קרפור״ שנכנסה לישראל. הרשת מתכוונת לפתוח בישראל 200 סניפים, בהם ימכרו מאות מוצרים אירופים. עכשיו בזכות הסרת הרגולציה שהנהגנו, מוצרים אלה אינם צריכים לעבור את החסם הבירוקרטי המיותר של קבלת תו-תקן ישראלי. מה שטוב לאירופה – טוב לישראל. צעדים אלה מובילים להורדת מחירים. ואני מאמין שהמתחרים הישראלים יתנו פייט בהורדת מחירים מצידם. אין ברירה אחרת, השוק גיבה את זה. זה טוב לצרכן. זה טוב לכל אזרחי ישראל.

"אני רוצה לברך את שר הכלכלה ניר ברקת, על הבאת הישג חשוב זה שאנו עובדים עליו במשך שנים וממשנו אותו עכשיו.

"אני מברך גם את שר הפנים משה ארבל, על הפיילוט שמתחיל היום, שבמסגרתו יוכלו כל אזרחי ישראל לחדש דרכון בארבע לשכות רשות האוכלוסין הגדולות בארץ. ובזה אנחנו מתחילים את התיקון של הכשל של השנתיים האחרונות שבהם אזרחים חיכו חודשים רק כדי לקבל תור. נכון, אני יודע שעדיין יש תורים, אבל אנחנו בדרך לפתרון. זה הישג חשוב מאוד ותיקון מתבקש.

"אני מבקש להודות לשר מאיר פרוש על ההתנהלות היעילה, המקצועית והבטוחה בנושא ההילולה במירון. ברכות מאיר בשם כולנו ובשם רבים רבים בעם ישראל.

"ומההישגים בכלכלה ובמלחמה בבירוקרטיה, אני מבקש לומר כמה מילים על ההישגים בתחום המדיני. ביום חמישי נפגשתי עם נשיא קפריסין. סיכמנו על המשך ביסוס ברית הדמוקרטיות במזרח התיכון – ישראל-קפריסין-יוון. זו ברית שבנינו לפני כמה שנים, ויש לה השלכות חשובות מאוד, בראש ובראשונה על מעמדה של ישראל כמעצמה אנרגטית. הפרויקט שהתמקדנו בו הוא אספקת גז מישראל לאירופה דרך צינור גז משדות הגז שלנו אל מתקן הנזלת גז שייבנה בקפריסין. חיבור זה יזניק את כלכלת ישראל לגבהים חדשים ויחזק את מעמדה של ישראל כספקית אנרגיה בינלאומית חשובה. אתם יודעים שאירופה זקוקה לאנרגיה, היא זקוקה לגז, ויצירת אספקת גז יעילה וזולה מישראל לאירופה. זה דבר שמאוד מאוד מחזק את מעמדה של ישראל.

"בשבוע שעבר נפגשתי גם עם נשיא קניה החדש וסיכמנו על חיזוק נוסף של שיתוף הפעולה בינינו כל התחומים. הביקור זה, כמו פתיחת השגרירות של צ׳אד בישראל, מבטא את החשיבות שמדינות רבות באפריקה מייחסות לישראל, ואת החשיבות שישראל מייחסת לאפריקה. אני מברך את שר החוץ אלי כהן על יישוב המשבר עם פולין, על חנוכת שגרירות ישראלית חדשה בטורקמניסטן, ועל ביקור מוצלח באוקראינה, ועל פעולות חשובות נוספות שבמהלך זמן אנחנו גם נתאר אותן.
זה מצטרף לצעדים שכבר עשינו, חתמנו על הסכם סחר חופשי עם איחוד האמירויות ופתיחת טיסות ישירות מעל עומאן.
אני מבקש לומר לשרי הממשלה שהמאמץ להעמיק ולהרחיב את ״הסכמי אברהם״ לא נפסק אפילו לרגע, כולל בימים אלה".



0 תגובות